Geoblog.pl    Lukator    Podróże    Sycylia 2009    Brązowe dachy Cefalu'

Brązowe dachy Cefalu'

Włochy
Włochy, la Rocca

Majestatyczna la Rocca góruje nad Cefalu'. Ta 278 metrowa skała oferuje piękne widoki na niebieskie morze i brązowe dachy miasteczka. Po południowej stronie skały można zobaczyć pierwsze północne stoki gór Madonie, których najwyższym szczytem jest Pizzo Carbonara (drugie, po Etnie, wzniesienie Sycylii). Na szczycie Rokki podziwiac można ruiny zamku otoczone długim murem, biegnącym wokół całego wzgórza. Wewnątrz fortyfikacji znajduje się również megalityczna świątynia Diany. Wędrówka na skałę z Cefalu' i spacer po niej zajmuje od 1 do 2 godzin.

My wspięliśmy się na szczyt la Rocca przed południem, aby następnie korzystając z fantastycznego, sycylijskiego, październikowego słońca i temperatury oscylującej około 28 stopni C plażować u stóp skały i czefalońskiej starówki aż do wieczora. Woda w Morzu Tyrreńskim ma o tej porze roku około 24 stopni C, toteż kąpiel jest jak najbardziej wskazana. Chociaż Sycylijczycy nie kąpią się. Za zimno im jest.