Geoblog.pl    Lukator    Podróże    Sycylia 2009    Sycylijskie burze

Sycylijskie burze

Włochy
Włochy, Castellammare del Golfo

...Castellammare del Golfo. To klimatyczna, typowo rybacka mieścina (ok. 10 tys. mieszkańców), malowniczo położona nad zatoką Morza Tyrreńskiego u stóp wysokich wzgórz. Na wrzynającym się głęboko w zatokę cyplu stoi średniowieczny aragoński zamek. W zatoczce między miastem a zamkiem znajduje się kameralna marina - port rybacki, gdzie niewielkie biało-niebieskie kutry oczekują na połów.

Miasteczko ma swoją mafijną historię. Mafia działała tu ponoć na taką skalę, że co trzeci mężczyzna oskarżony był o morderstwo, a wydarzenia które miały tu miejsce, jak i fakt, że urodziło się tu wielu amerykańskich mafiosów (np. capo di tutti capi Salvatore Maranzano), zainspirowały Mario Puzo do napisania "Ojca Chrzestnego". W związku z powyższym aż trudno uwierzyć w panujący tu w dzisiejszych czasach spokój.

Spokojny, typowo sycylijski klimat tego miasteczka zapadnie nam głęboko w pamięci. Spędziliśmy tu bowiem 4 dni. Zamierzaliśmy stąd wyruszac na zwiedzanie atrakcji prowincji Trapani. Plany pokrzyżowała nam jednak pogoda. Już pierwszego dnia po przyjeździe złapała nas burza numer 1 podczas zakupów, i burza numer 2 podczas kolacji w restauracji Bocca di Sicilia (Usta Sycylii). Następnego dnia (02.10) mieliśmy pojechać do Trapani i uroczego Erice. Deszcz osaczył nas jednak już o 8 rano, gdy poszliśmy z Martą po świeże bułeczki. Drugi raz zmoczyło nas do suchej nitki w samo południe, podczas 5-minutowego spaceru do najbliższej kawiarni. Toteż z Erice nici były. Padało cały dzień. Wieczorem z wiadomości na RAI UNO dowiedzieliśmy się o tragedii w Giampilieri i innych okolicznych miejscowościach prowincji Mesyna, gdzie wskutek osunięcia się ziemi zginęło bodajże 28 osób... "U nas" tylko padało... Również kolejnej nocy obudziła nas potężna burza, toteż myśleliśmy, że nie dojdzie do skutku kolejny punkt programu, mianowicie...