Geoblog.pl    Lukator    Podróże    Czeska i Saksońska Szwajcaria 2007 i 2019    Park Narodowy
2007

Park Narodowy

Czechy
Czechy, Mezná

Park Narodowy Czeskiej Szwajcarii - ocena:10

Spływ trwał około 30 minut. Po jego zakończeniu skierowaliśmy się do miejscowości Mezna. Wspiąwszy się na stromy brzeg rzeki dotarliśmy do wsi i znaleźliśmy nocleg w jednym z kilku pensjonatów. Tego samego dnia jeszcze udaliśmy się na wycieczkę po parku. Cel – oddalona o około 6 km od wsi Pravčicka brana – największa atrakcja Czeskiej Szwajcarii. To malowniczy, największy w Europie naturalny most skalny o długości 30m i wysokości 16 m. U podnóża skały znajduje się restauracja Sokoli Hnizdo, gdzie kupuje się bilety wstępu na punkt widokowy. Następnego dnia kolejna wycieczka po romantycznej Czeskiej Szwajcarii. Tym razem na naszym szlaku była kolejna piękna formacja skalna – Mala Pravčicka brana i ruiny, a w zasadzie ślady po zamku Šaunštejn. Pierwsza wzmianka o zamku pochodzi z 1413r., zniszczony zaś został na przełomie XV i XVI stulecia. Nie przetrwał zatem nawet jednego wieku. Romantycznie jest nazywany zamkiem rabusiów bądź łupieżców (loupĕžnicky hrad). Umiejscowiony na wysokiej skale dostarcza wielu niezapomnianych widoków, a jego największą obecnie atrakcją jest… dostanie się nań. Aby bowiem dotrzeć na szczyt trzeba wspiąć się po schodach, które wiją się wśród nieraz tak wąskich szczelin, że osobie z małą nadwagą trudno byłoby się przecisnąć